DSA reklamy přinášejí jednoduchý a rychlý způsob, díky kterému můžete najít zákazníky požadující přesně to, co sami nabízíte. Jak fungují, jaké jsou jejich výhody a případně i nevýhody, si popíšeme v následujícím článku.
Čím se DSA reklamy vyznačují?
Pod zkratkou DSA se skrývá anglický termín Dynamic Search Ads, česky tedy dynamické reklamy ve vyhledávání. Typická DSA reklama působí na první pohled jako běžná textová reklama ve vyhledávání, pouze však o něco chudší. Má zpravidla méně nadpisů a celkově může vypadat jednodušeji. Její fungování a benefity, které přináší, však tento drobný a povrchní neduh vyvažují.
Tento typ reklam totiž představuje řadu výhod všude tam, kde hraje tvorba a správa PPC reklam či kampaní podstatnou roli. DSA reklamy jsou užitečným nástrojem pro lepší fungování webů i e-shopů. A jak to dokáží?
DSA reklamy slouží k tomu, aby přivedly zákazníky s jistými požadavky přesně tam, kde mohou najít odpověď. Na váš web či e-shop tak s jejich pomocí přijdou návštěvníci hledající přesně to, co vy nabízíte. K tomu, aby však DSA reklamy svůj účel splnily a byly co nejvíce efektivní, je nutné, aby měly z čeho vznikat. Tedy, aby byl obsah vašich webových stránek dostatečně bohatý, srozumitelný a odpovídající.
Jak DSA reklamy fungují?
Ačkoli jsou DSA reklamy na první pohled podobné jako běžné reklamy ve vyhledávání, jejich hlavní rozdíl spočívá v jejich fungování. Dynamické reklamy totiž fungují v podstatě automaticky. K cílení využívají váš web a generují z něj relevantní nadpisy a popisky.
Uveďme si příklad: potenciální zákazník na Googlu vyhledává pojmy, které souvisejí s obsahem vašeho webu. Pokud v reklamních kampaních použijete DSA reklamu, dokáže s tímto dotazem spojit odpovídající nadpisy či fráze na vašem webu a zákazníkovi zobrazit přesně to, co hledá. Díky dynamickým reklamám tak můžete rychle a jednoduše dovést potenciální zákazníky na váš web nebo e-shop. Má to ovšem malý háček.
Nastavení a cílení DSA reklam
Ačkoli jsou DSA reklamy v podstatě zcela samostatně fungující, k něčemu vás budou přece jen potřebovat. Nadpisy a popisky, které se v reklamě zobrazí, záleží totiž jen a pouze na vás, tedy co se obsahu týče. Google je sám nijak nevytváří, pouze vybírá z vašich stránek. A je tedy nutné, aby měl z čeho vybírat.
Jistě tedy budete chtít, ať jsou tyto texty co nejlepší. Je proto vhodné dodržovat publikační zásady u názvů a nadpisů stránek. Pomáhá například vkládat sem klíčová slova a jedinečné výzvy k akci nebo sledovat, zda texty nepřekročí požadovaný limit znaků (60 či 90 pro názvy, nadpisy a popisky). Je také důležité, aby byly názvy, nadpisy a popisky relevantní a souvisely se stránkou, na kterou chcete cílit.
Při tvorbě, respektive nastavování DSA reklam také máte volnou ruku v tom, že si můžete vybrat, na jaké stránky chcete, aby reklama cílila. Může to být na konkrétní stránky, popřípadě i na různé skupiny stránek, které ve své URL adrese nesou určité řetězce.
Jaké výhody DSA reklamy přinášejí?
S používáním DSA reklam se pojí hned několik benefitů. Tím primárním je jistě šetření času. Do reklam není nutné ručně vkládat klíčová slova, URL, cenové nabídky či unikátní texty ke každému produktu zvlášť, jako tomu je při tvorbě běžných reklam ve vyhledávání. S tím souvisí také minimum práce, kterou při tvorbě DSA reklam musíte vykonat, dokáží totiž samy vygenerovat vhodný nadpis a text, který zákazníkovi poskytne odpověď z vašeho webu přesně na to, co hledá. Pomocí jedné PPC kampaně s DSA reklamou tak reklamou pokryjete klidně celý web.
Tím vzniká i výhoda týkající se zvýšení návštěvnosti vašeho webu, popřípadě i prodejů, a to díky zobrazování reklam při příležitostech, pro které by vás možná ani nenapadlo klasické reklamy vytvořit. Na nových trzích také vedou k rychlejší a lepší inzerci, neprochází totiž procesem kontroly tak dlouho jako běžné reklamy s ručně psanými a unikátními podklady. DSA reklamy vám navíc mohou přinést i nové tipy na klíčová slova.
Ačkoli fungují DSA reklamy víceméně automaticky, máte stále kontrolu nad jejich obsahem. Můžete je totiž nechat zobrazovat pro celý váš web, nebo jen pro vybrané stránky. Dokonce je možné nastavit, aby se nezobrazovaly, pokud nemáte vybrané zboží skladem.
Kdy nejsou DSA reklamy vhodné?
Je zde ale i několik úskalí, která s použitím dynamických reklam v PPC kampaních souvisí. Proto, aby byly tyto reklamy maximálně efektivní, je nutné mít obsahově bohatý, a především stálý web. Google DSA reklamy nedoporučuje v případě, kdy se váš web a jeho obsah často mění, například při každodenních akcích. Proto se hodí spíše pro větší e-shopy, které nejsou závislé jen na jednom omezeném typu zboží a u kterých by navíc bylo komplikované ručně tvořit každému produktu reklamu zvlášť.
Je zde i několik doporučení, která se týkají obsahu. Všechny texty, názvy, nadpisy, popisky i názvy HTML stránek na vašem webu by měly být dobře napsané, srozumitelné a relevantní. Dynamické reklamy navíc nejlépe fungují jen s dobře optimalizovanými stránkami, v nichž dokáží rozpoznat témata a pojmy.
Existuje přitom několik možností, kdy si systém vytváření DSA reklam s vašimi stránkami rozmět nebude, jelikož zde nerozpozná odpovídající obsah. Jedná se například o situaci, kdy je váš web vytvořen z větší části pomocí služby Flash nebo jej z většiny tvoří obrázky. Komplikace mohou nastat i v případě, pokud je většina vašeho webu dostupná uživatelům pouze po přihlášení a obsah tedy není volně přístupný.
Potřebujete poradit?
Jestliže si nejste v oblasti PPC kampaní, PPC reklam nebo správy PPC s čímkoli jisti, obraťte se na nás. Online reklamy a prostředí online marketingu máme v malíčku. Mezi naše služby patří správa PPC kampaní, PPC reklama a také audit PPC kampaní. Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře na webu nebo nám zavolejte. Těšíme se na Vás!